Total 1,143
1143
생명과학 수업에서 경력교사와 예비교사의 시선 공감 비교 분석
A Comparative Analysis of the In-service and Pre-service Teachers’ Gaze Empathy in Life Science Class
김동용, 권승혁, 권용주 | 2018
1142
중등과학 영재학생과 일반학생이 지각한 부모진로기대와 진로자기효능감에 따른 진로결정 분석
Analysis of Career Decision according to Parental Career Expectations and Career Self-efficacy of Scientific Gifted Students and General Students in Middle School
장경현, 최선영 | 2018
1141
STEAM 기반 학생연구과제에서 나타난 공학 설계 아이디어 및 산출물 제작 수준 분석
A Level Analysis of Idea Novelty and Output Making related to Engineering Design presented in STEAM-based Research and Education (STEAM R&E) Projects for High School Students
김남희, 한화정 | 2018
1140
한국과 프랑스 생명과학교사들이 가지는 사람의 사회적 행동에 대한 유전자 결정론적 인식의 차이
Differences between Korean and French Biology Teachers’ Conceptions about Genetic Determinism of Social Behaviors in Human
서혜애, Pierre Clément, Jeremy Castéra | 2018
1139
고등학교 통합과학 교과서의 탐구 활동에 나타난 과학과 핵심역량 분석
Analysis of Science Key Competencies in Inquiry Activity of Integrated Science Textbooks for High School Students
송신철, 심규철 | 2018
1138
초등학생들의 과학교과서 삽화와 텍스트 읽기 과정 분석 - 안구운동을 중심으로 -
Analysis of Elementary School Student’s Science Textbook Illustrations and Text Reading Process - Focused on Eye Movement -
오현지, 신동훈 | 2018
1137
A Way to Teach Student-led Inquiry Activity of ‘Science Inquiry-Experiment’ Subject in High School
A Way to Teach Student-led Inquiry Activity of ‘Science Inquiry-Experiment’ Subject in High School
Bongwoo Lee・Kew-Cheol Shim†・Jeongwoo Son・Jongseok Park・Kiyoung Lee | 2018
1136
2015 개정 과학과 교육과정에 따른 고등학교 생명과학I 교과서의 탐구활동 유형 분석
Analysis of Inquiry Activity Types in the High School Life Science Ⅰ Textbooks according to the 2015 Revised Science Curriculum
송신철 | 2018
1135
고등학교 생명 과학Ⅰ 평가에 대한 교사의 인식과 운영 실태
The Teachers’ Recognition and the Implementation of Evaluation in Life ScienceⅠ at High School
정은영 | 2018
1134
학교 현장 실습을 통한 예비 생물교사들의 과학수업 실행에 대한 반성적 사고 탐색 – 핵심 반성 전략을 바탕으로 -
Exploration of Preservice Biology Teachers’ Reflective Thinking on Science Teaching Practices through Field Experiences - Based on Core Reflection Strategy -
김선영 | 2018
1133
강의형 초등과학수업에서 교사의 경력에 따른 시각적 주의 분석 - 5학년 우리 몸의 구조와 기능 단원을 중심으로 -
Analysis of Visual Attention according to the Career of the Teachers in Elementary Science Lecture-centered Class - Focused on the 5th Grade Unit of the Function and Structure of Our Body -
신원섭, 신동훈 | 2018
1132
학교 안 자연 기반 생태교육을 통한 초등학생의 자연에 대한 인식 및 생태적 감수성 변화
Changes of Elementary Students’ Cognition of Nature and Ecological Sensitivity through Ecological Education based on Nature of Schoolyard
주은정 | 2018
1131
초등 예비교사의 자연선택 개념에 대한 이해
Pre-Service Elementary School Teachers’ Understanding of the Natural Selection Concepts
박형용 | 2018
1130
짝과 함께 쓰는 자연관찰일기가 과학탐구능력과 과학적 의사소통능력에 미치는 영향
The Effect of Nature Observation Diary with Partner on Scientific Inquiry Ability and Scientific Communication Skills
이미류, 소금현 | 2018
1129
국외 생물교육/과학교육 연구의 동향 - 과학 역량 관련 연구를 중심으로 -
Trends in International Researches of Biology/Science Education ‒ Focused on Science Competency Research ‒
심규철, 한화정, 김남희 | 2018
 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10